• чохли на телефони
  • інтернет-магазин комплектуючі для ПК
  • купити телевізор Одеса
  • реклама на сайті rest.kyiv.ua

Вечори на хуторі біля Диканьки Київ Національна опера України

Опис
Фото (8)
Відгуки (0)

спектакль Вечори на хуторі біля Диканьки Київ Національна опера України ім. Тараса Шевченка

  • Диригент-постановник:Власенко Аллін
  • Балетмейстер-постановник:Літвінов Віктор
  • Художник-постановник:Левитська Марія
  • Диригент поновлення:Олійник Віктор
  • Репетитори з балету:Сморгачова Людмила,Бродська Ірина,Кайгородов Євген,Чепик Максим
  • Концертмейстери:Горобієвська Оксана,Сабітова Дінара,Терентьєва Світлана,Шапчук Олена
  • Режисери, які ведуть виставу:,Висоцька Алла,Токар Олег

«Вечори на хуторі біля Диканьки» — балетна казка, народжена з поетики Гоголя

Балет «Ніч перед Різдвом» Євгена Станковича — це не просто хореографічна версія всесвітньо відомої гоголівської повісті. Це сценічна феєрія, у якій українська містика, національний фольклор, карикатурна комедія й лірична глибина зливаються в цілісне музично-театральне полотно.

Гоголівська проза, до якої зверталися ще П. Чайковський, М. Римський-Корсаков і М. Лисенко, стала для Станковича основою не просто сюжету, а повноцінної театральної естетики. Його балет, написаний у 1992 році, — це вільна інтерпретація першоджерела, де фантастика, гротеск і справжні людські емоції поєднуються в рідкісний сценічний баланс.

Композитор, уже добре знаний глядачу за балетами «Ольга» й «Прометей», створив музичну тканину вистави як балет-пастиччіо — жанр, що дозволяє вільно змішувати стилі. Завдяки цьому в музиці звучать не лише традиційні колядки та щедрівки, а й інтонації популярних мелодій ХХ століття, таких як «Ріо-Ріта» чи «Танго ГУЛАГа». Це не просто стилістичні вибрики — кожен музичний фрагмент тут виконує чітко визначену драматургічну функцію, створює асоціативні поля для глядача й увиразнює характер героїв.

Постановка Віктора Литвинова (1993) — це окрема історія. Вона підкреслює театральність, динаміку, колорит і пластичну глибину балету. Балетмейстер тонко працює з національними мотивами, і водночас — з пародією, іронією, сучасними ритмами. У першій картині бачимо яскраве поєднання жанрово-побутових сцен і хореографічно тонких етюдів: народні танці, гра в «Козу», колядки й образи сільських жителів органічно співіснують із ексцентричними номерами Дяка, Голови, Оксани й Вакули.

У другій картині — інша тональність. У центрі — стосунки Оксани й Вакули. Їхній дует побудовано на канонічній класичній основі, а сценічна гра з люстерком перетворюється на ліричну розповідь про кохання, мрію, ревнощі та випробування. Вимога черевичок від самої цариці — кульмінація жіночої примхи, але саме вона запускає головну сюжетну інтригу.

У третій картині панує Чорт. Його витівки — не просто розвага: це сюжетний вузол, що поєднує карикатурність і гротеск. Його дуети з Солохою, Чубом, Дяком — це гра характерів, де кожен має власну пластичну мову. Образ Солохи — яскравий, багатошаровий, чуттєвий і маніпулятивний водночас. Особлива режисерська майстерність Литвинова полягає в тому, як точно він вибудовує зв’язки між епізодами, підкреслюючи ритмічну цілісність дії.

Коли Вакула, спіймавши Чорта, змушує його летіти до Петербурга — казка входить у фінальну фазу. Тут оживає гоголівська символіка: сільська побутовість стикається з величчю імператорського палацу, а народна хитрість — із владною гординею.

Фінал — цілком закономірний: масові сцени колядників, сніжинок, вінчання в церкві, дзвони — усе це творить глибинне відчуття національного свята, де містика й реальність, комедія й ніжність об'єднуються в єдине.

Сценографія Марії Левитської чудово підкреслює зміну атмосфер: сільська зима з мерехтінням зірок, напівказкове світло Різдва, пишність Петербурга. Костюми, засновані на етнографічних зразках, не лише відтворюють побут, а й підсилюють характерність кожного персонажа.

«Ніч перед Різдвом» у Національній опері України — це приклад того, як сучасна українська музика та театр можуть надихатися класикою, не копіюючи її, а переосмислюючи через сьогоднішню мову сценічного мистецтва. Це балет, у якому жива традиція зустрічається з яскравою фантазією, а сміх і серйозність крокують разом. І головне — це вистава, яка дарує радість, легкість і святкове тепло, якого так бракує в реальному житті.

  • Вечори на хуторі біля Диканьки
  • Вечори на хуторі біля Диканьки
  • Вечори на хуторі біля Диканьки
  • Вечори на хуторі біля Диканьки
  • Вечори на хуторі біля Диканьки
  • Вечори на хуторі біля Диканьки
  • Вечори на хуторі біля Диканьки
  • Вечори на хуторі біля Диканьки

Відгуки

Ще немає жодного відгуку. Жодного прихильника чи критика.