спектакль Скрипаль на даху Київ 2026-01-25 17:00 Київський театр оперети
- Режисер-постановник – н. а. України Богдан Струтинський
- Диригент-постановник – з. д. м. України Ігор Ярошенко
- Балетмейстер-постановник – з. а. України Вадим Прокопенко
- Хормейстер-постановник – Сергій Нестерук
- Художник-постановник – н.а. України Олександр Білозуб
- Художник з костюмів – Ірина Давиденко
- Асистент балетмейстера – Наталія Скуба, Анжела Гречановська
- Диригент – з.д.м. України Сергій Дідок
- Світлове оформлення – Руслан Долинич, Андрій Севастьянов
- Звукорежисер – Надія Сідорова
- Концертмейстери – з.а. України Олена Опанасенко, Любов Тітаренко, Єлизавета Хляпова, Зоя Володарська
- Помічники режисера – Олена Ісаєва, з.п.к. України Ольга Жмура
«Скрипаль на даху»
У центрі сцени — тендітна фігура скрипаля, який, попри всі закони гравітації, тримає рівновагу на даху старого будинку. У його грі — усе життя: з болем і радістю, з надією і розчаруванням, з пам’яттю про минуле і страхом перед майбутнім. Саме з цього образу, натхненного живописом Марка Шагала, починається історія «Скрипаля на даху» — глибокого, ліричного, емоційного мюзиклу, який ожив на сцені Національної оперети України.
Ця постановка створена за домовленістю з MUSIC THEATRE INTERNATIONAL (EUROPE) LTD. Лібрето — Джозефа Стайна і Шелдона Гарніка, музика — Джеррі Бока. Оригінальну режисуру Джерома Роббінса з любов’ю й точністю відтворив народний артист України Богдан Струтинський, зберігши дух і глибину класичного Бродвею, але додавши українську чуттєвість та особливу емоційну палітру.
Мюзикл базується на оповіданнях Шолома Алейхема про Тев’є-молочника — простого єврейського чоловіка, батька п’ятьох дочок, що живе у вигаданому містечку Анатівка, розташованому неподалік Києва. У його житті — постійна боротьба між традицією і змінами, між бажанням зберегти усталений порядок і потребою прийняти нове, непередбачуване, часом болісне життя.
Тев’є — не просто герой. Це філософ у повсякденному вбранні, людина, яка мислить глибоко, хоча й говорить просто. Його постійні діалоги з Богом — це більше, ніж молитви, це роздуми людини, яка намагається знайти місце у світі, що стрімко змінюється. Його прагнення — зберегти свою родину, дати донькам кращу долю, але водночас не втратити себе, не зрадити своїм переконанням.
Один із ключових мотивів вистави — традиція. Вона звучить із перших акордів, пронизує кожну сцену, кожну дію. Як зберегти традицію, не втрачаючи любові й поваги до змін? Як прийняти вибір дітей, якщо він суперечить усьому, в що ти вірив усе життя? Саме ці питання стоять перед Тев’є та його родиною.
Скрипаль на даху — метафора крихкої рівноваги. Так живе герой, так живе кожен із нас у світі, де зовнішні потрясіння відгукуються у внутрішньому світі. Скрипаль грає, бо інакше впаде. Людина живе, бо продовжує любити, вірити, мріяти.
Мюзикл — це не лише про єврейське містечко, не лише про минулі епохи. Це вистава про сьогодення. Вона зачіпає кожного, незалежно від культури чи віри, бо в її основі — родина, гідність, втрати і надії.
На сцені Театру оперети музика Джеррі Бока звучить як живий організм: вона то ніжна і світла, то драматична й уривчаста. Актори створюють яскраві, глибокі характери, які не залишають байдужим. Точна режисура, емоційна хореографія, автентична візуальна естетика — усе це перетворює виставу на подію, що торкається душі.
«Скрипаль на даху» — це мюзикл, у якому сміх змінюється сльозами, а краса традиції — складністю вибору. Це спектакль про нас — таких, якими ми були, є і, можливо, залишимось.






















































