концерт (Музичний салон НФУ) Гітарне Бароко Київ 2025-06-10 17:00 Національна філармонія України
Гітарне Бароко в Музичному салоні Національної філармонії України
Занурення у світ витончених гармоній, старовинних танців і безсмертної поезії
Цього вечора сцена Музичного салону Національної філармонії України наповниться звучанням гітар, що відтворюють епоху бароко — добу вишуканих форм, емоційної стриманості й музичної грації. Концерт «Гітарне Бароко» подарує глядачам естетичну насолоду й відкриє нове звучання знайомих класичних творів у витонченому аранжуванні для гітарного квартету.
ВИКОНАВЦІ
На сцену вийде знаний Квартет гітаристів «Київ», один із найпомітніших ансамблів вітчизняної камерної сцени, який сміливо експериментує з репертуаром і знаходить несподівані інтерпретаційні рішення для музики минулих століть.
Концерт проведе Ольга Єременко — не лише ведуча, а й тонка інтерпретаторка поезії, чий голос вдихне нове життя у шекспірівські рядки, що переплетуться з музикою як рівноправний елемент програми.
ПРОГРАМА КОНЦЕРТУ
Барокові танці Жана-Філіпа Рамо
(аранжування М. Малларда)
Air G–Dur
Entrée G–Dur
Gavottes I & II e–moll
У цих витончених композиціях французького барокового майстра — вся пишнота придворного стилю. Аранжування для гітар надає цим п’єсам м’якості й нової інтонаційної глибини, розкриваючи їх у сучасному світлі.
Танцювальні п’єси Ю.Г. Румана
(аранжування М. Малларда)
Sinfonia XX a–moll (IV ч.)
Andante e–moll
Larghetto g–moll
Presto D–Dur
Рідше виконувані, але не менш витончені твори композитора Ю.Г. Румана — яскравий приклад того, як барокова музика поєднує меланхолію з внутрішньою драматургією, а гітарне прочитання посилює ефект інтимного камерного звучання.
Антоніо Вівальді — Концерт для двох мандолін G–Dur, RV 532
II. Andante
Ніжна і витончена середня частина концерту Вівальді прозвучить у гітарному варіанті, ніби крихкий діалог двох голосів, що ведуть свою партію з лагідною пристрастю і бароковою стриманістю.
Доменіко Скарлатті — Соната d–moll, К 1
Виконання на гітарі надає твору нового тембрового забарвлення. Скарлатті — майстер ключових інтонацій і ритмічних ігор, а гітарна фактура робить ці нюанси ще виразнішими.
Робер де Візе — Gavotte Rondeau
Французький композитор і гітарист XVII століття, Робер де Візе, залишив по собі розкішний спадок гітарної музики. Його Gavotte Rondeau звучить як вишукана розмова в стилі старовинного танцю.
ПОЕТИЧНА ВСТАВКА: ВІЛЬЯМ ШЕКСПІР
Сонет № 8
Сонет № 128
(у перекладі Дмитра Паламарчука)
Читає Ольга Єременко
Ці сонети Шекспіра — глибокі роздуми про музику, життя і почуття. Їхнє звучання в рамках вечора додає події філософської насиченості й поетичного розмаїття.
Англійське бароко: Перселл, Бах, Пахельбель
Генрі Перселл
Рондо і Жига з опери «Королева фей», аранжування М. Крісвік
Ці танцювальні номери із театральної спадщини Перселла — легкі, граційні, сповнені гумору й емоцій.
Йоганн Себастьян Бах
Бурре з сюїти BWV 996 (аранж. Ж.-О. Ерікссон)
Арія з Оркестрової сюїти №3 D–Dur, BWV 1068
Бах — неперевершений у балансі форми й чуття, і гітарне виконання його творів дає змогу почути знайомі мелодії з новою проникливістю.
Йоганн Пахельбель — Канон D–Dur, P. 37
Один із найвідоміших барокових творів, що символізує спокій, циклічність і гармонію, завершує програму концерту урочисто й благородно.
«Гітарне Бароко» — це подія для тих, хто цінує музику, здатну одночасно заспокоїти, надихнути й перенести у часи, коли краса форми була найвищим проявом мистецтва. Завдяки чуттєвому виконанню й живому слову концерт стане не просто музичним вечором, а справжнім духовним зануренням у золотий вік європейської культури.


















