• чохли на телефони
  • інтернет-магазин комплектуючі для ПК
  • купити телевізор Одеса
  • реклама на сайті rest.kyiv.ua

Бурнонвіль очима Френка Андерсена Київ Національна опера України

Опис
Відео
Відгуки (0)

лекція та практика Бурнонвіль очима Френка Андерсена Київ 2025-05-21 18:00 Національна опера України ім. Тараса Шевченка

Бурнонвіль очима Френка Андерсена
Київ, Національна опера України

21 травня Національна опера України стане місцем унікальної зустрічі з історією класичного балету — в межах спеціального заходу, присвяченого спадщині видатного данського хореографа Августа Бурнонвіля, до Києва завітає легендарний танцівник і педагог Френк Андерсен. Майстер, що зробив неоціненний внесок у збереження й популяризацію «школи Бурнонвіля», поділиться зі слухачами своїм особистим досвідом, баченням і знанням про геніального реформатора хореографії.

Август Бурнонвіль: спадщина, що живе

Август Бурнонвіль (1805–1879) — постать, без якої важко уявити розвиток балету в Скандинавії. Його творчість сформувала самобутній напрямок у світовому балетному мистецтві. Бурнонвіль не лише створив низку класичних балетів, що залишаються в репертуарах театрів донині, а й розробив власну систему хореографічного навчання — гармонійну, зосереджену на легкості, музикальності, рівновазі техніки й акторської майстерності. Усе це лягло в основу особливого данського балетного стилю, який отримав назву «школа Бурнонвіля».

Саме цій унікальній школі буде присвячена лекція Френка Андерсена в Києві — інтелектуальна подія, де знання переплітатимуться з живими прикладами. У виступі також візьмуть участь артисти балету Національної опери України, що надасть розповіді додаткової глибини й наочності.

Френк Андерсен: хранитель традицій

Френк Андерсен народився 15 квітня 1953 року в Копенгагені. З дитинства був занурений у мистецтво — вже в семирічному віці почав навчання в Королівській данській балетній школі. Його наставниками були видатні хореографи та педагоги, зокрема Віра Волкова, Стенлі Вільямс і Нора Кісс. Вони сформували не лише його техніку, а й глибоке естетичне розуміння сутності балету.

У 1971 році Андерсен приєднався до трупи Королівського данського балету, а вже через кілька років, у 1977-му, став солістом. Важливим поворотом у його кар’єрі стало створення у 1976 році «Групи Бурнонвіля» — ініціативи, завдяки якій балети Бурнонвіля почали мандрувати світом. Колектив виступав у Європі, Азії, Північній Америці, приносячи з собою дух автентичної данської традиції.

Андерсен двічі обіймав посаду художнього керівника Королівського данського балету (1985–1994 та 2002–2008), а також керував Королівським шведським балетом (1995–1999), де продовжив розвивати класичний репертуар і впроваджувати традиції Бурнонвіля в нових контекстах.

Сценічна діяльність і міжнародна робота

Андерсен має значний досвід постановок класичних балетів у різних країнах. Серед його найвідоміших робіт — «Наполі» для Балету Монте-Карло (1988), «Народна казка» для Королівського данського балету (1991) і «Сильфіда» для Національного балету Китаю та Королівського шведського балету (1999). Із 1997 року він тісно співпрацює з Національним балетом Китаю як художній радник, активно популяризуючи європейську балетну школу в Азії.

Визнання й нагороди

Творча діяльність Френка Андерсена здобула високу оцінку в мистецьких колах. Серед його нагород:

  • звання Лицаря Ордену Данеброг, першого ступеня — одна з найвищих державних відзнак у Данії;
  • Премія Берлінгської фундації (2000), що визнає особливі заслуги в галузі культури;
  • Премія престижного журналу “Dance Magazine” (2002), яка присуджується за досягнення в галузі танцю;
  • Почесна стипендія імені Марго Ландер (2003), заснована на честь однієї з найвідоміших данських балерин ХХ століття.

Мистецтво — це пам’ять, передана через рух

Френк Андерсен є живим мостом між поколіннями танцівників, між традицією й сучасністю. Його робота — це не лише збереження стилю Бурнонвіля, а й тонка педагогіка, де минуле промовляє до майбутнього. Лекція в Києві — виняткова нагода почути з перших вуст історії, які зберігаються не в архівах, а в тілах і серцях тих, хто присвятив життя балету.

Відгуки

Ще немає жодного відгуку. Жодного прихильника чи критика.